• Polityka Prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI
SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.VPSPRODUCT.PL

§1 ZASADY OGÓLNE
1) Niniejsza Polityka prywatności zawiera zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
2) Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.vpaproduct.pl jest firma VPSProduct Sp. z o. o. 22-200 Włodawa ul. Mielczarskiego 6 NIP5651530807; adres poczty elektronicznej: vpsproduct{at}vpsproduct.pl, numer telefonu kontaktowego: + (48) 534-239-310.
3) Dane osobowe w Sklepie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R067
4) Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem - niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego i niniejszej polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, które dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego; (2) obowiązki ustawowe Administratora - podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
5) Przekazywane przez Użytkownika/Klienta/Konsumenta dane są poufne, a Administrator gwarantuje, że dołoży należytej staranności, aby zagwarantować ochronę wszystkim przekazanym informacjom przez Użytkowników/Klientów/Konsumentów. Administrator oświadcza, iż dane Użytkowników/Klientów /Konsumentów nie będą sprzedawane ani przekazywane jakiejkolwiek innej organizacji lub osobie trzeciej. Administrator chroniąc dane Użytkowników kieruje się Ustawą o Ochronie Danych Osobowych.
6) Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
7) Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

§2 PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH
1) Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
2) Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych w pkt 1 §2 Polityki Prywatności. Konkretne podstawy przetwarzania danych osobowych Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego przez Administratora są wskazane w kolejnych punktach Polityki Prywatności – w odniesieniu do danego celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora.

                                                                       §3 CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM
1) Każdorazowo cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego Usługobiorcę lub Klienta w Sklepie Internetowym. Przykładowo jeżeli Klient decyduje się na dokonanie zakupów w Sklepie Internetowym i wybierze odbiór osobisty zakupionego Produktu zamiast przesyłki kurierskiej, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania zawartej Umowy Sprzedaży, ale nie będą już udostępniane przewoźnikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
2) Administrator może przetwarzać dane osobowe w Sklepie Internetowym w następujących celach, na następujących podstawach, w okresach oraz w następującym zakresie:
a) Cel – wykonanie Umowy Sprzedaży lub Umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem ww. Umów; podstawa i okres przetwarzania – Art. 6 ust.1 lit b) Rozporządzenia RODO – wykonanie Umowy; Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej Umowy; Zakres przetwarzania danych – imię, nazwisko, email, nr telefonu, adres dostawy: ulica, nr domu, nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj i/lub adres zamieszkania/siedziby jeżeli inny niż adres dostawy. W przypadku Usługobiorców/Klientów nie będących Konsumentami Administrator może dodatkowo przetwarzać nr NIP Usługobiorcy/Klienta. W szczególnych przypadkach. Odbiór osobisty nie jest konieczne podawanie adresu dostawy i nie jest on wówczas przetwarzany.
b) Cel – marketing bezpośredni; podstawa prawna - Art.6 ust.1 lit f) Rozporządzenia RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora; Dane są przechowywane przez okres prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, niemniej nie dłużej niż okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa – w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego (podstawowy okres przedawnienia to 3 lata w zw. z prowadzeniem dzielności a 2 lata dla umowy sprzedaży). Administrator nie może przetwarzać danych w celu marketingu bezpośredniego w przypadku wyrażenia skutecznego sprzeciwu osoby której dane dotyczą; zakres przetwarzania danych – email.
c) Cel – marketing; podstawa prawna – Art.6 ust.1 lit. a) Rozporządzenia RODO – zgoda. Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę której dane dotyczą; zakres przetwarzania danych – imię, email.
d) Cel- wyrażenie przez klienta opinii o zawartej umowie sprzedaży; podstawa prawna – Art.6.ust.1.lit a) Rozporządzenia RODO - zgoda; Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę której dane dotyczą; zakres przetwarzania danych – email.
e) Cel - prowadzenie ksiąg rachunkowych; podstawa prawna – Art.6 ust.1.lit c) Rozporządzenia RODO w zw. z art.74 ust.2 ustawy o rachunkowości tj. z dnia 30-01-2018 r.(Dz.U. z 2018 r. poz.395); Dane przechowywane są przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie ksiąg rachunkowych (5lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą); zakres przetwarzania danych – imię, nazwisko, adres zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby, nazwa firmy oraz NIP Usługobiorcy lub Klienta;
f) Cel – ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora; podstawa prawna – Art.6.ust.1.lit. f) Rozporządzenia RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora; Dane są przechowywane przez okres prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, niemniej nie dłużej niż okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa – w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego (podstawowy okres przedawnienia to 3 lata w zw. z prowadzeniem dzielności a 2 lata dla umowy sprzedaży); zakres danych – imię, nazwisko, nr telefonu, email, adres dostawy pełny, adres zamieszkania/prowadzenia działalności/ siedziby. W przypadku Usługobiorców/Klientów nie będących Konsumentami Administrator może dodatkowo przetwarzać nr NIP Usługobiorcy/Klienta

§4 ODBIORCY DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM
1) Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego, w tym dla realizacji zawieranych Umów Sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier, czy podmiot obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
2) Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania. Przykładowo, jeżeli Klient korzysta z odbioru osobistego, to jego dane nie będą przekazywane przewoźnikowi współpracującemu z Administratorem.
3) Dane osobowe Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
a) przewoźnicy / spedytorzy / brokerzy kurierscy - w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy Produktu przesyłką pocztową, paczkomatem lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi, spedytorowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy Produktu Klientowi.
b) podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta.
c) dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Sklepu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Sklepu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
d) dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
e) Facebook Ireland Ltd. – Administrator korzysta na stronie Sklepu Internetowego z wtyczek społecznościowych serwisu Facebook (przycisk Lubię to!, Udostępnij) i w związku z tym gromadzi i udostępnia dane osobowe Usługobiorcy korzystającego ze strony Sklepu Internetowego do Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland) w zakresie i zgodnie z zasadami prywatności dostępnymi tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/ (dane te obejmują informacje o działaniach na stronie Sklepu Internetowego – w tym informacje o urządzeniu, odwiedzanych witrynach, zakupach, wyświetlanych reklamach oraz sposobie korzystania z usług – niezależnie od tego, czy Usługobiorca ma konto na Facebooku i czy jest zalogowany do Facebooka).

§5 PROFILOWANIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
1) Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając to na uwadze Administrator podaje w tym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego profilowania.
2) Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy Sprzedaży, czy też możliwości korzystania z Usług Elektronicznych w Sklepie Internetowym. Efektem korzystania z profilowania w Sklepie Internetowym może być np. przyznanie danej osobie rabatu, przesłanie jej kodu rabatowego, przypomnienie o niedokończonych zakupach, przesłanie propozycji Produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej oferty Sklepu Internetowego. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu w Sklepie Internetowym.
3) Profilowanie w Sklepie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danej osoby na stronie Sklepu Internetowego np. poprzez dodanie konkretnego Produktu do koszyka, przeglądanie strony konkretnego Produktu w Sklepie Internetowym, czy też poprzez analizę dotychczasowej historii dokonanych zakupów w Sklepie Internetowym. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. kod rabatowy.
4) Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.

§6 PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
1) Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
2) Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
3) Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4) Prawo do sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5) Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego - jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
6.6. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu Internetowego.

§7 POLITYKA COOKIES
1) Osoba, która w jakikolwiek sposób korzysta ze strony www.vpsproduct.pl - dalej zwana Użytkownikiem potwierdza, że zapoznała się z zasadami korzystania ze strony, w tym również z Polityką Ciasteczek (Cookies) i wyraża zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z tą Polityką Ciasteczek. Jeżeli Użytkownik nie zgadza się na używane przez Administratora strony ciasteczek, powinien zmienić ustawienia w swojej przeglądarce w odpowiedni sposób lub zrezygnować z używania strony.
2) Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na komputerze Użytkownika podczas gdy Użytkownik korzysta z różnych stron w internecie. Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Użytkownika i dostosować stronę indywidualnie każdemu Użytkownikowi. Ciasteczka zazwyczaj zawierają nazwę domeny z której pochodzą, czas przechowywania ich na komputerze oraz przypisaną wartość.
3) Administrator strony używa ciasteczek w celach m.in.: by dostosować zawartość Strony do preferencji Użytkownika oraz zoptymalizować korzystanie ze Strony by działała szybciej, by lepiej dopasować treści i reklamy dostępne na stronie do oczekiwań i zainteresowań Użytkownika oraz do zbierania anonimowych, zbiorczych statystyk, które pozwalają Administratorowi zrozumieć zasady korzystania ze sklepu przez Użytkowników, pomagając tym samym w poprawianiu funkcjonalności i zawartości sklepu oraz po to by utrzymać sesję Użytkownika strony (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie strony ponownie wpisywać loginu i hasła.
4) Używając ciasteczek w wyżej opisany sposób Administrator nigdy nie identyfikuje tożsamości Użytkowników na podstawie informacji przechowywanych w Ciasteczkach.
5) Na stronie mogą być używane dwa rodzaje Ciasteczek – sesyjne oraz stałe. Ciasteczka sesyjne pozostają na komputerze Użytkownika jedynie podczas korzystania ze Strony, a więc pozostają tam tylko do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Mechanizm Ciasteczek sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputera Użytkownika. Ciasteczka stałe pozostają na komputerze Użytkownika tak długo jak długo mają ustawiony czas życia lub do momentu kiedy Użytkownik je usunie. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie komputera nie powoduje ich usunięcia z komputera Użytkownika, niemniej mechanizm Ciasteczek trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputera Użytkownika.
6) Rodzaje Ciasteczek używanych na Stronie/Sklepie (Typ Ciasteczka oraz Do czego są wykorzystywane):
a) Konieczne do działania Strony: Ciasteczka absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Strony lub funkcjonalności z których Użytkownik chce skorzystać - pozwalają na poruszanie się po stronie oraz używanie jego elementów. Przykładowo mogą zapamiętywać poprzednie czynności (np. otwarte teksty) podczas wracania na Stronę w tej samej sesji.
b) Bezpieczeństwo i uwierzytelnienie: Ciasteczka wykorzystywane w celu wsparcia mechanizmów zapobiegających nadużyciom na Stronie w tym także "wycieku" danych. Ciasteczka umożliwiające weryfikację autentyczności oraz optymalizację wydajności Strony. Ciasteczka służące do identyfikacji zalogowanego Użytkownika, aby wyświetlić mu właściwe informacje, odpowiadające jego zainteresowaniom.
c) Poprawiające wydajność, służące do analizy i badań: Ciasteczka wykorzystywane aby: dowiedzieć się jak dobrze działa Strona, zrozumieć, usprawnić oraz prowadzić badania na temat produktów, funkcji oraz usług, między innymi w czasie, gdy Użytkownicy wchodzą na Stronę z innych witryn, aplikacji lub urządzeń podczas pracy na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Zbieranie informacji o tym jak Użytkownik korzysta ze Strony poprzez dostarczanie informacji na temat obszarów które odwiedza, czasu jaki na nich spędza oraz problemów jakie na nich napotyka. Ciasteczka te umożliwiają Administratorowi lepiej zrozumieć preferencje Użytkowników i poprzez analizę ulepszać i rozwijać produkty i usługi. To pozwala Administratorowi poprawiać również działanie Strony.
d) Poprawiające funkcjonalność: Ciasteczka wykorzystywane w celu uzyskania informacji na temat preferencji Użytkownika. Niezależnie od powyższego poprzez tzw. wtyczki społecznościowe, zapewniają one Użytkownikowi funkcje, ważne informacje oraz treść zgodną z jego indywidualnymi potrzebami. Umożliwiają zapamiętywanie ustawień i wyborów Użytkownika (np. nazwa Użytkownika, region w którym jest, indywidualne ustawienia treści) by dostarczyć Użytkownikowi bardziej spersonalizowane treści i usługi. Pozwalają Użytkownikowi na oglądanie filmów i używanie narzędzi społecznościowych, np. blogów, chatów i forów.
e) Reklamowe: Ciasteczka reklamowe umożliwiają realizację modelu biznesowego w oparciu, o który udostępniona jest Strona, ich zablokowanie nie spowoduje niedostępności całości funkcjonalności Strony, ale może obniżyć poziom świadczenia usługi ze względu na brak możliwości realizacji przez Administratora Strony przychodów reklamowych. Do tej kategorii należą np. cookies reklamowe, które służą do dostarczania Użytkownikowi reklam odpowiadających jego zainteresowaniom oraz ograniczanie liczby wyświetleń danej reklamy. Te Ciasteczka pozwalają Administratorowi również mierzyć efektywność kampanii reklamowych.
f) Reasumując wykorzystujemy pliki cookies w celu:
i) umożliwienia korzystania z Panelu Klienta,
ii) umożliwienia korzystania z Programu Partnerskiego,
iii) dostosowania serwisu do preferencji użytkowników,
iv) pozyskiwania anonimowych danych dotyczących sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z serwisu,
v) ułatwienia użytkownikom poruszania się po stronach serwisu i korzystania z niego,
vi) zapewnienia standardów bezpieczeństwa.
7) Strona www.vpsproduct.pl używa również Ciasteczek podmiotów trzecich, tak więc korzystając ze strony możesz otrzymywać Ciasteczka pochodzące od współpracujących podmiotów, a także od firm realizujących na Stronie kampanie reklamowe.
8) Pliki cookies wykorzystywane są również przez podmioty współpracujące tj.: Google Inc. Wykorzystujemy usługi Google Analytics oraz YouTube, które legitymują się własną polityką prywatności: Polityka ochrony prywatności Google Analytics > http://www.google.pl/intl/pl/analytics/privacyoverview.html oraz Polityka ochrony prywatności YouTube > http://www.google.pl/intl/pl/policies/privacy/
9) Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące Ciasteczek, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do Ciasteczek w komputerze Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa powyżej, Użytkownik może dokonać samodzielnie za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę Ciasteczek w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o każdorazowym zamieszczeniu Ciasteczek na komputerze Użytkownika. Niemniej Użytkownik musi pamiętać, iż zablokowanie lub ograniczenie Ciasteczek używanych przez Administratora może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na Stronie.
10) Użytkownik, który nie wyraża zgody na korzystanie z Ciasteczek może zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby Ciasteczka były blokowane – w całości lub w jakiejś części. Niemniej Użytkownik musi pamiętać, iż zablokowanie Ciasteczek używanych przez Administratora Strony może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Strony i brak zwrotnych informacji dla Administratora o komforcie korzystania ze Strony oraz preferencjach Użytkowników.
11) Użytkownik może w każdej chwili usunąć Ciasteczka korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach dostępne są na poniższych stronach:
Chrome>http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647;Firefox>http://support.mozilla.org/pl/kb/W%C5%82%C4%85czanie%20i%20wy%C5%82%C4%85czanie%20obs%C5%82ugi%20ciasteczek;InternetExplorer>http://support.microsoft.com/kb/196955;Opera>http://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html;Safari>http://support.apple.com/kb/PH5042;Dlaurządzeńmobilnych:Android>http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647;Blackberry>http://docs.blackberry.com/en/smartphone_users/deliverables/32004/Turn_off_cookies_in_the_browser_60_1072866_11.jsp;iOS(Safari)>http://support.apple.com/kb/HT1677?viewlocale=pl_PL;WindowsPhone>http://www.windowsphone.com/pl-pl/howto/wp7/web/changing-privacy-and-other-browser-settings.
Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z usług Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia) oraz z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia). Usługi te pomagają Administratorowi analizować ruch w Sklepie Internetowym. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w sposób zanonimizowany (są to tzw. dane eksploatacyjne, które uniemożliwiają identyfikację osoby) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Sklepie Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących (danych osobowych) osoby odwiedzające stronę Sklepu Internetowego. Administrator korzystając z powyższych usług w Sklepie Internetowym gromadzi takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzjących Sklep Internetowy oraz sposób ich zachowania na stronie Sklepu Internetowego, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.
Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania Google Analytics informacji o jej aktywności na stronie Sklepu Internetowego - w tym celu można zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Ireland Ltd. Dostępny tutaj:
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia). Usługa ta pomaga Administratorowi mierzyć skuteczność reklam oraz dowiadywać się, jakie działania podejmują odwiedzający sklep internetowy, a także wyświetlać tym osobom dopasowane reklamy. Szczegółowe informacje o działaniu Piksela Facebooka możesz znaleźć pod następującym adresem internetowym:
https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?helpref=page_content.
Zarządzanie działaniem Piksela Facebooka jest możliwe poprzez ustawienia reklam w swoim koncie na portalu Facebook.com: https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen.

§8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1) Sklep Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko Sklepu Internetowego Administratora.
2) Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej polityce prywatności i rozpoczynające się dużą literą (np. Sprzedawca, Sklep Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu Internetowego dostępnym na stronach Sklepu Internetowego